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Schon gehört? Hier sprechen wir über Kundeninterviews und wie man deren Auswertung direkt im Business Model Canvas verwendet

Aligned with customer needs

Only a deep understanding and a shared language of customer needs can effectively and sustainably improve your business and lead to long lastingly prosperity. Whether you are into b2b or b2c business, we at Oberwasser Consulting examine both groups in almost all industries.


Aligning innovation and transformation with customer needs is the sound base for reducing uncertainty and increasing success in business. With Jobs to Be Done (JTBD), we use the most effective theory that can capture and understand the needs of your customers. In this way, we provide the basis for the successful work of your employees and implementation into powerfull business model designs.

Because it is only your customers who bring capital into your company. As soon as you achieve reilable data about when, why and for what a product, service or a brand is being hired by your customers, you have the biggest advantage you can wish for in ever-changing markets.

On request, we will provide you with an all-round carefree package. Alternatively, we also accompany you with our expertise or enable you to carry out these vitally important investigations yourself. Just as it best suits your individual strategy.

Neu: The Wheel of Progress® Masterclass Virtual Edition

Neue Termine für die The Wheel of Progress® Masterclass VE. An der Masterclass VE kannst du von überall aus teilnehmen. Sie ist speziell für dezentrales Lernen und Arbeiten entwickelt worden. In weniger als einer Woche lernst mit den wirksamsten Werkzeugen Jobs to Be Done, Pains und Gains deiner Kunden sicher zu identifizieren, sie auszuwerten und als Erfolgstreiber in dein Business Model einzubauen. Garantiert!

Hier geht es zur Masterclass VE

Typische Themen unserer Kunden

Jobs to Be Done Workshops & Training

Do you prefer to learn and do it yourself instead of hiring our jtbd services? No problem, we’ll be there for you at your place wherever that is! You can learn individually or as a team (and of course all formats and trainings also remotely – i.e. location-independent) from us: Open workshops and seminars (via […]

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Improving implementations

Great idea! (we don’t do either) Wheel of Progress, Jobs to Be Done, agile working, Design Thinking , Business Model Canvas and, and and… are certainly all ingenious methods and excellent tools. In practice, the rapid and secure introduction of tools and methods is particularly difficult. Often good and new approaches are burned and are […]

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Kundeninterviews ja! Aber wie und mit wem?

Deepdive Talk mit Alexander Moths Mit wem muss ich eigentlich sprechen damit ich das, was in der letzten Episode erzählt wurde, nachmachen kann? Und wie kann ich so ein Kundengespräch angehen um die wertvollsten Verbesserungspotenziale von Produkt und Marketing aus Kundensicht zu entdecken? Das möchte Moderator Alexander von Eckhart und Peter erfahren. Episode 002 der […]

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Marketingturbo für Nachhaltigkeit – JTBD bei Yogamatten

Mit welchem Job to Be Done wird eine Yogamatte beauftragt? Mantrafant hat den ernsthaften Anspruch die beste Yogamatte zu bauen. Komplett fair, plastikfrei und nachhaltig.  Episode 001 der 2. Staffel gleich hier anhören Stefan Hück ist Founder und CEO der Mantrafant GmbH im WeWork Lab Köln. In dieser Episode von I+U erzählt er Peter die […]

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