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Schon gehört? Der Clubhousetalk zum Thema Stakeholder Leadership in Innovation- und Transformatinsprojekten - jetzt als Podcast zum Nachhören.

Aligned with customer needs

Only a deep understanding and a shared language of customer needs can effectively and sustainably improve your business and lead to long lastingly prosperity. Whether you are into b2b or b2c business, we at Oberwasser Consulting examine both groups in almost all industries.


Aligning innovation and transformation with customer needs is the sound base for reducing uncertainty and increasing success in business. With Jobs to Be Done (JTBD), we use the most effective theory that can capture and understand the needs of your customers. In this way, we provide the basis for the successful work of your employees and implementation into powerfull business model designs.

Because it is only your customers who bring capital into your company. As soon as you achieve reilable data about when, why and for what a product, service or a brand is being hired by your customers, you have the biggest advantage you can wish for in ever-changing markets.

On request, we will provide you with an all-round carefree package. Alternatively, we also accompany you with our expertise or enable you to carry out these vitally important investigations yourself. Just as it best suits your individual strategy.

Neu: Innovation Workflow Sprints mit dem The Wheel of Progress® Framework

Neue Leistungen für die The Wheel of Progress® Frameworks. An Trainings kannst du von überall aus teilnehmen. Sie sind speziell für dezentrales Lernen und Arbeiten entwickelt worden. In weniger als einer Woche lernst mit den wirksamsten Werkzeugen Jobs to Be Done, Pains und Gains deiner Kunden sicher zu identifizieren, sie auszuwerten und als Erfolgstreiber in dein Business Model einzubauen. Garantiert! Hier mehr dazu

Typische Themen unserer Kunden

Improving implementations

Great idea! (we don’t do either) Wheel of Progress, Jobs to Be Done, agile working, Design Thinking , Business Model Canvas and, and and… are certainly all ingenious methods and excellent tools. In practice, the rapid and secure introduction of tools and methods is particularly difficult. Often good and new approaches are burned and are […]

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Digitalisierung mit Durchblick

Was kann man eigentlich tun, um den stationären Handel rund um die Optiker vor der Digitalisierung zu retten? Richtig, sie mit einbinden. Und genau dafür ist die Online Plattform „FAVR“ da. FAVR ist die perfekte Verknüpfung von Software und Serviceprodukt und lässt interessierte Kunden digital Brillen durchstöbern und anprobieren und bietet.

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Betriebliche Marktforschung mit Jobs to Be Done

Die Ausrichtung aller Produkte am Kundennutzen und die Anwendung der Jobs to Be Done Theorie sind bei BurdaForward inzwischen Standard. Über 40 mio. Menschen erreicht der Digital Publisher mit seinen Marken täglich. Wie diese Fokussierung auf Kunden stattfindet und zum Teil der Unternehmenskultur wird, bespricht Peter Rochel in dieser Podcastfolge mit Sonja Knab, Director Research […]

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Kundeninterviews ja! Aber wie und mit wem?

Deepdive Talk mit Alexander Moths Mit wem muss ich eigentlich sprechen damit ich das, was in der letzten Episode erzählt wurde, nachmachen kann? Und wie kann ich so ein Kundengespräch angehen um die wertvollsten Verbesserungspotenziale von Produkt und Marketing aus Kundensicht zu entdecken? Das möchte Moderator Alexander von Eckhart und Peter erfahren. Episode 002 der […]

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